Аспірантура

Освітньо-наукова програма

Кафедра філософії Навчально-наукового інституту філософії та освітньої політики Українського державного університету імені Михайла Драгоманова запрошує на навчання в аспірантурі зі спеціальності "Філософія". Навчання в аспірантурі може бути корисним для розвитку кар'єри, розуміння світу та для глибокого розуміння проблем і явищ, які нас оточують. 

 

Наші аспіранти мають можливість працювати з нашою командою визнаних вчених та дослідників, які допоможуть їм розкрити свій потенціал та досягти своїх наукових цілей. Завдяки унікальним програмам, випускники нашої аспірантури мають багато перспективних можливостей, в тому числі роботу в університетах, наукових центрах, духовних навчальних закладах освіти та інших установах. Долучайтесь до нашої спільноти аспірантів та розширюйте свої знання і можливості завдяки навчанню в Навчально-науковому інституті філософії та освітньої політики.

 
Галузь знань: B-Культура, мистецтво та гуманітарні науки
Спеціальність: В10-Філософія
Освітній рівень: доктор філософії
Гарант освітньої програми: Гончаренко Катерина Сергіївна
 
Освітня програма «Філософія» інтегрує принципи сталого розвитку, які визначені Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722 та проголошені резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 року № 70/1. Цілі сталого розвитку є основою Стратегії розвитку Українського державного університету імені Михайла Драгоманова на 2023-2028 роки
 

ОСВІТНЬО-НАУКОВА ПРОГРАМА

 
1. ПРОФІЛЬ ОСВІТНЬО-НАУКОВОЇ ПРОГРАМИ
Загальна інформація
 

Освітньо-наукова програма «Філософія», за якою провадиться освітня діяльність третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти з підготовки здобувачів ступеня доктора філософії за спеціальністю «033 Філософія» розроблена згідно з вимогами Закону України «Про вищу освіту» і «Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах)», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №266 від 23.03.2016 р.

Програма відповідає третьому (освітньо-науковому) рівню вищої освіти та восьмому кваліфікаційному рівню за Національною рамкою кваліфікацій, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України № 1341 від 23.11.2011 р. «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» (із змінами, внесеними згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 509 від 12.06.2019 р.).

Освітньо-наукова програма «Філософія» розроблена з урахуванням сучасних рекомендацій і визнаних ефективних практик наукової освіти Європейського освітнього простору та згідно Стандарту вищої освіти зі спеціальності 033 Філософія для третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти від 2 квітня 2022 року, №287

Мета освітньо-наукової програми
 
Забезпечити підготовку всебічно освічених, висококваліфікованих наукових і науково-педагогічних кадрів у царині філософії, здатних розв'язувати складні наукові завдання, повʼязані з запитами сучасної науки та практики – на основі здобутих знань та отриманих компетентностей, необхідних для виконання оригінальних наукових досліджень, результати яких мають вагому наукову новизну, виражене теоретичне та практичне значення, а також забезпечити належний супровід підготовки та захисту дисертаційних робіт.
 
Характеристика освітньо-наукової програми
 
Освітньо-наукова програма зорієнтована на генерування вмінь та компетентностей доктора філософії, здатного здійснювати науково-дослідну діяльність у філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах.
Об’єкт діяльності: загальні проблеми філософії, історії філософії, філософської методології, соціальної філософії, філософії культури; організація і забезпечення освітнього процесу в закладах вищої освіти з підготовки фахівців до реалізації науково-дослідної і прикладної діяльності в галузі філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах.
Цілі навчання: аналіз та інтеграція актуального наукового знання про особливості філософського осмислення суспільства, культури, методів досліджень у галузі філософії; аналіз історико-філософського процесу та специфіки гуманітарних дисциплін; розвиток здатності продукування (творення) та впровадження нового верифікованого філософського знання в практику професійної діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм академічної доброчесності філософа.
Підготовка фахівців, здатних розв’язувати комплексні проблеми професійного та/або дослідницького характеру у галузі філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, а також проведення власного наукового дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення у відповідній галузі.
Теоретичний зміст предметної області: історія та теорія філософії, філософська методологія, аналіз здобутків світової філософії, сучасні соціальна філософія та методи філософських досліджень, особливості філософського осмислення гуманітарних наук та культури тощо, концепції провідних науковців у галузі філософії та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах, принципи, методи, що формують загальні та спеціальні компетентності майбутніх докторів філософії в галузі 03 Гуманітарні науки 033 Філософія.
Методи, методики та технології: володіти методами теоретичного та емпіричного дослідження, методами кількісного та якісного аналізу даних, сучасними філософськими методами; розробляти, верифікувати дослідницькі методики й процедури, перевіряти їх ефективність.
Інструменти та обладнання: комп’ютерна техніка і мультимедійне обладнання; мережеві системи пошуку та обробки інформації; бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні, що дозволяють досягати цілей навчання та професійного розвитку.
 
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

 

Установи та заклади, підпорядковані Кабінетові Міністрів України, зокрема Міністерству освіти і науки України; інші органи виконавчої влади; заклади вищої освіти різних типів і форм власності; наукові установи; заклади підвищення кваліфікації та післядипломної освіти у галузі 03 Гуманітарні науки. Здобуття наукового ступеня доктора наук та додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих., а також підвищення кваліфікації та отримання будь-яких інших форм освіти та самоосвіти

Викладання та оцінювання

 

Освітньо-науковий процес побудований на принципах особистісно орієнтованого навчання, на основі компетентнісного, системного, інтегративного підходів та базується на активному набутті знань у напрямі реалізації власного дослідницького проєкту з обраної проблеми у сфері філософії. Навчання спрямоване на обмін теоретичними і практичними здобутками, професійним досвідом у вітчизняному науково-освітньому середовищі, презентування власних досягнень у науково-освітньому дискурсі зарубіжжя в сфері філософії у формі публікацій, виступів, участі в семінарах, конференціях, workshop тощо. Можливість участі у міжнародних проєктах та програмах. Упродовж навчання за програмою здійснюється наукове керівництво, підтримка та консультування з боку інших колег наукової спільноти університету. 
Оцінювання результатів навчання відбувається у процесі семінарських занять, підготовки завдань для самостійної роботи, індивідуальних завдань дослідницько-проєктного спрямування у вигляді екзаменів, у тому числі комплексного іспиту зі спеціальності, заліків, наукових звітів, науково-методологічних семінарів з оцінюванням досягнень відповідно до внутрішньої системи забезпечення якості освіти; попереднього захисту, захисту дисертаційної роботи.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів ІІІ рівня освіти здійснюється за 4-бальною національною шкалою, за 100-бальною шкалою; шкалою ECTS.

 

Ресурсне забезпечення реалізації програми

 

Кадрове забезпечення освітньої програми складається з професорсько-викладацького складу кафедр: філософії; соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики; філософської антропології, філософії культури та культурології Навчально-наукового інституту філософії та освітньої політики; ЮНЕСКО з наукової освіти факультету соціальних наук. До викладання окремих дисциплін відповідно до їх компетенції та досвіду залучений професорсько-викладацький склад кафедри германських мов факультету іноземної філології, кафедри вищої математики та кафедра математичного аналізу, диференціальних рівнянь та теорії ймовірності факультету математики, інформатики та фізики.

Наукова спрямованість освітньої програми передбачає широку участь фахівців (переважно спеціальності 033 Філософія), які відповідають напряму програми, що підсилює синергетичний зв’язок теоретичної та практичної підготовки.

Керівник проєктної групи та викладацький склад, який забезпечує її реалізацію, відповідають вимогам, визначеним п.38 Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти. Викладачі, що забезпечують реалізацію даної програми, мають відповідну базову освіту, необхідну кількість публікацій у виданнях Scopus, Web of science, фахових виданнях, беруть активну участь у науковопрактичних конференціях різного рівня (міжнародних, всеукраїнських, регіональних). Всі науково-педагогічні працівники, відповідно до укладених графіків, проходять підвищення кваліфікації у закладах вищої освіти та науково-дослідних інститутах 

 

Академічна мобільність
 
Згідно нормативних документів освітньої галузі та відповідних договорів із закладами вищої освіти та науково-дослідними установами в університеті створені умови для забезпечення можливості національної кредитної мобільності.

Університет створює і забезпечує можливості міжнародної кредитної мобільності, сприяє участі здобувачів і викладачів у міжнародних проєктах, зокрема програмах ERASMUS+, за довгостроковими угодами про наукову і академічну співпрацю.
Університет має угоди про співробітництво в межах яких здобувачі реалізують своє право на академічну мобільність: https://udu.edu.ua/universytet/mizhnarodne-spivrobitnytstvo
Інтернаціоналізація освіти для здобувачів освітнього рівня PhD відбувається завдяки участі в міжнародних грантових програмах, в тому числі з міжнародної академічної мобільності. Здобувачі та науково-педагогічні працівники у 2024-2025 н.р. можуть брати участь в таких діючих проєктах міжнародної академічної мобільності Університету (https://udu.edu.ua/universytet/mizhnarodne-spivrobitnytstvo/mizhnarodna-akademichna-mobilnist/diiuchi-proekty-mizhnarodnoi-akademichnoi-mobilnosti).
Програми міжнародної академічної мобільності реалізуються на основі положень: Постанова Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року № 579 «Про затвердження Порядку реалізації права на академічну мобільність»; Положення про академічну мобільність учасників освітнього процесу в УДУ імені Михайла Драгоманова.
Розроблені положення забезпечують відкритість, прозорість та доступність міжнародної академічної мобільності для всіх учасників освітнього процесу та гарантують врахування її результатів.

Програмні результати навчання
 
РН1. Мати передові концептуальні та методологічні знання з філософії і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з філософії, отримання нових знань та здійснення інновацій.
РН2. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми філософії державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних наукових виданнях.
РН3. Ефективно застосовувати у фаховій діяльності знання основних положень теоретичної і практичної філософії, історії світової та вітчизняної філософської думки, а також основних напрямів та провідних тенденцій у сучасній світовій філософії.
РН4. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, прикладних досліджень, наявні літературні дані; аналізувати досліджувану проблему з урахуванням широкого інтелектуального та соціокультурного контекстів.
РН5. Планувати і виконувати теоретичні дослідження з філософії та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасного інструментарію, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми.
РН6. Глибоко розуміти загальні принципи та методи філософських наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері філософії та у викладацькій практиці.
РН7. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи.
РН8. Розробляти та реалізовувати наукові та інноваційні проєкти, які дають можливість створити цілісне нове знання та професійну практику і розв’язувати значущі наукові проблеми філософії з врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.
РН9. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері філософії, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін.

 

 Завантажити самоаналіз 

Наказ про призначення експертної групи

Про внесення змін до наказу від 17 квітня 2025 року № 808 - E «Про призначення експертної групи»

ПРОГРАМА візиту експертної групи під час проведення акредитаційної експертизи в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова у період з 29.04.2025 по 01.05.2025 рр. освітньої програми «Філософія» (ID у ЄДЕБО 56862) за спеціальністю 033 Філософія за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти

 

 

 

 

 

Навчальний план

Навчальний план для денної/вечіньої та заочної форми навчання 

 

 

 

Силабуси та програми

Силабуси циклу загально-наукової піготовки:
 
Силабуси циклу дисциплін спеціальної підготовки:
 
Силабуси циклу вибіркових дисциплін:

Перелік освітніх компонентів за вибором ОС Бакалавр

Перелік освітніх компонентів за вибором ОС Магістр

 

Рецензії та відгуки

Рецензії

 

 

 

Якість вищої освіти

Положення про внутрішню систему забезпечення якості вищої освіти в УДУімені Михайла Драгоманова

Для забезпечення внутрішньої якості освіти в Університеті та для ефективного управління освітнім процесом Університет здійснює постійний самоаналіз, на основі збору й аналізу інформації про діяльність його структурних підрозділів, організацію і результати освітнього процесу.

Моніторинг системи забезпечення якості вищої освіти передбачає постійне спостереження, збір інформації, у тому числі шляхом проведення опитувань, діагностику та аналітичне опрацювання даних щодо ключових індикаторів діяльності Університету й формування рекомендацій щодо процедур забезпечення та постійного підвищення якості вищої освіти в Університеті.

 

Звіт про опитування здобувачів освіти щодо якості ОНП Філософія ОР Доктор філософії 2024-2025 н.р.

Звіт про опитування здобувачів освіти щодо якості ОНП Філософія ОР Доктор філософії 2023-2024 н.р.

Рейтинг кафедр

Проєкт ОНП "Філософія"

 

 

 

 

Співпраця та міжнародне співробітництво

Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова укладено ряд двосторонніх угод з іноземними ЗВО та ЗВО України, науковими установами НАПН України про підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету, докторантів, аспірантів та студентів.

Зокрема, спільними зусиллями Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Центру українсько-європейського наукового співробітництва та Видавничого дому «Гельветика» у 2022 році було засновано журнал «Культурологічний альманах», видання увійшло до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б») зі спеціальності 033 «Філософія».

Так, разом з "Baltija Publishing" у Ризі, Латвія було видано та презентовано монографію "Worldview explications of modernism and postmodernism: Scientific monograph", а в співпраці з Akademia Pomorska w Słupsku (AP w Słupsku) видається монографія «Cultural and artistic practices: world and Ukrainian context: Scientific monograph».

Розом з Міжнародною балтійською академією планується видання колективної монографії "ФІЛОСОФІЯ НАУКИ В ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКОМУ ВИМІРІ"


Викладачі та аспіранти долучаються до публікації досліджень у монографіях які видаються партнерами нашого університету.

 

Центри міжнародного співробітництва УДУ імені Михайла Драгоманова

 

 

 

 

Завідувачеві кафедри філософії 

факультету філософії та суспільствознавства

д.філос.наук, професорові

Мозговій Наталії Григорівні

 

Шановна Наталіє Григорівно!

 

   Прийміть величезні слова вдячності від колективу аспірантів першого року навчання. Дякуємо Вам щиро за натхненне та творче ставлення до проведення лекційних занять з курсу “Філософія науки”. Крім лекційних занять окрему подяку висловлюємо за організацію цікавих семінарських занять, що сприяли творчому пошуку вирішення проблем науки. 

Проведена Вами робота з підбору тем реферативного дослідження для кожного аспіранта є вагомим внеском у методичну розробку наших майбутніх кандидатських дисертацій. 

Неможливо оминути увагою організацію кандидатського іспиту, який в умовах карантинних обмежень було проведено дистанційно. Кожен здобувач, який доклав зусиль на семінарах та вчасно здав якісно оформлений реферат, успішно склав іспит. 

 Бажаємо Вам міцного здоров’я, оптимізму, благополуччя та успіхів у Вашій нелегкій, але такій важливій справі! 

 

З повагою, колектив аспірантів 

першого року навчання  2020-2021 н.р.                                                                 

 

 

 

  

"Війни виграють не генерали, а вчителі та священики" Отто фон Бісмарк

   Нещодавно аспіранти першого року навчання успішно склали кандидатський іспит з «Філософії науки», який у них викладався протягом майже року. Курс читала доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії – Мозгова Наталія Григорівна.

Слухачі курсу завжди висловлюють щиру вдячність Наталії Григорівні за професіоналізм, високий рівень викладання предмету, за цікаві дискусії та можливість поглибити свою фаховість.

І це важливо. Адже, не дивлячись на те, яких би змін правила гри не впроваджували у вищу освіту, які б не були чергові європейські стандарти та скількома б реформами не намагалися усунути філософію, вона відстоює своє право на існування і завдяки натхненній роботі професіоналів, які не дозволяють їй вкрай модернізуватись, залишаючи за собою статус науки (якою вона власне була ще за часів давніх греків – наукою наук). І це не заради того аби вона просто існувала. Кожен здобувач вищої освіти засвоївши всі ті освітні компоненти, що забезпечуються освітньою програмою, беззаперечно, в майбутньому, може стати першокласним фахівцем, однак культурною і освіченою (в повному розумінні цього слова) людиною він може стати лише за допомогою дисциплін гуманітарного циклу, з-поміж яких ключове місце посідає філософія. Всі ті, переможні реляції щодо впровадження західних моделей освіти є надто суперечливими, оскільки, з одного боку, досить часто вони не приживаються на вітчизняному грунті, а з іншого,  виступають вбивчою силою всіх тих цінностей, що має нести освіта. Поза так ми маємо змогу спостерігати безрефлексивну орієнтованість на сучасні західні  цінності: споживацтво, мережевість, кліповість мислення тощо.

Наразі ми маємо змогу спостерігати формування надзвичайно шкідливої та вкрай небезпечної тенденції. Рівень культури та освіченості надто швидко знижується, позбавляючи наше суспільство відчуття власної значимості та величі. Для прикладу. Вища освіта, обравши вектор напрямку, наразі крокує шляхом до європейських цінностей, але при цьому знищується і нівелюється все те, що могло б сформувати відчуття причетності до «європейського духу». Ті ж таки філософські дисципліни можуть дати змогу українському студентові відчути, що він є духовним спадкоємцем величної традиції, яка розпочалася у стародавній Греції і визначає характер сучасної європейської цивілізації, яка поважає цю традицію. А так, без відчуття співпричетності до духу Європи всі розмови про вропейські цінності – порожній звук.

Таким же порожнім звуком виявиться і новий проєкт по отриманню  освітнього рівня «доктор філософії PhD» з окремих наук без якісної філософської підготовки. Адже сама ідея «доктора філософії» передбачає, що людина не просто є фахівцем, приміром, з економіки чи з фізики, а те, що вона розуміє філософське підґрунтя відповідних наук і може вирішувати філософські завдання у певній галузі знання. Цілковитою профанацією є той факт, коли справжній «доктор філософії» не знає, чим, власне, є філософія. Відповідно попереднє знання філософії за час отримання наукового ступеню має лише поглиблюватися та посилюватися, вилившись в потужний результат – дослідницьку дисертаційну  роботу. Навіть в Наказі МОН України №584 від 30.04.20 «Про унесення змін до методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти» знаходимо наступне. Розділ ІV Перелік обов’язкових компетентностей випускника, інтегральна компетентність: Доктор філософії: Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми у певній галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Загальні компетентності: Для освітнього рівня доктора філософії/доктора мистецтв перелік загальних компетентностей повинен передбачати: - формування системного наукового/мистецького світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: Для освітнього рівня доктора філософії/доктора мистецтв заплановані стандартом спеціальні (фахові, предметні) компетентності мають забезпечувати здатність до продукування нових ідей і розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, а також до застосування сучасних методологій, методів та інструментів педагогічної та наукової (творчої) діяльності за фахом. То можливо варто виконувати ці нормативи?!

І наостанок. Доки ще є справжні фахівці своєї справи, доки є ті, хто розуміють важливість філософії, її ступеневе вивчення, необхідність її посилення та поглиблення на кожному з наукових рівнів – філософія буде залишатися справжньою наукою, яка робить нас співпричетними до європейського наукового дискурсу. Адже саме через посилення значення філософії в системі вищої освіти можна сподіватися на вирішення такого завдання, як підвищення культурного рівня студента, фахівця, Людини!

Кандидат філософських наук, 

викладач кафедри філософії -

Гончаренко Катерина Сергіївна

            ВОЛОШИН Роман Олексійович, аспірант І-го року навчання. Тема дисертаційного дослідження: "Історична та колективна пам’ять як чинник геополітичного самовизначення сучасної України". Освіта: 2019 рік - Університет ім. Марії Кюрі-Склодовської в Любліні (Республіка Польща); Факультет Політології, спеціальність Державне управління, Політологія. Магістр 2017 рік - Університет Підприємництва та Адміністрації в Любліні (Республіка Польща); Факультет Журналістики та Суспільних комунікацій, спеціальність Зв'язки з громадськістю та медійний маркетинг. Бакалавр. 

Наукові стажування та участь в проєктах: 2019 рік – Генеральне консульство України в Любліні (Республіка Польща); стажування 2018 рік - Shalom Institute. Camp and Conference Center (Сполучені Штати Америки); програма міжнародного культурного обміну студентів 2016 рік – Вища Школа Суспільних Комунікацій Політехнічного інституту Лісабону (Португальська Республіка); навчання в межах програми академічної мобільності Erasmus+. Публікації: «Люблінський трикутник» - шанс для України на посилення лідерських позицій у регіоні - тезові матеріали;  «Люблінський трикутник» як шанс зміцнення системи міжнародної безпеки та посилення впливу України у регіоні - тезові матеріали. 

Місце роботи: Державна служба якості освіти України; головний спеціаліст відділу комунікацій та міжнародного співробітництва. 

 

 

      КУДРИК Роман Владиславович, аспірант І–го року навчання. Тема дисертаційного дослідження: «Ірраціоналізм та традиція консерватизму: стратегії взаємодії (історико-філоський аналіз)».

Освіта: закінчив магістратуру на кафедрі філософії НПУ імені М.П. Драгоманова зі спеціальності 033 – філософія «Теоетична та практична філософія» (2022). Наукові публікації: Ірраціоналізм як філософія переосмислення пріоритетів. Матеріали міжнародної студентської наукової конференції «Динаміка, рух та розвиток сучасної науки». Том 2. Луцьк: Молодіжна наукова ліга, 2021. с.136-137.

 

 

 

 

   ЗІНЧЕНКО Геннадій Радіонович, аспірант І-го року навчання. Тема дисертаційного дослідження: «Сучасні філософські теорії свідомості. Критика фізикалізму».

Освіта. Ступінь бакалавра філософії здобув у КНУ імені Тараса Шевченка (2016-2020). Бакалаврську роботу захистив на тему «Етика без онтології. Критичний аналіз концепції прагматичного плюралізму Гіларі Патнема». Ступінь магістра філософії здобув у КНУ імені Тараса Шевченка (2020-2022). Магістерську роботу захистив за темою «Ранній період філософії Ґотфріда Вільгельма Ляйбніца: джерела і чинники формування метафізики».

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

 ПУНТУСОВ Ілля Володимирович, аспірант ІI – го року навчання. Тема кандидатської дисертації: «Моделювання свідомості людини в період ХХ-ХХІ ст.: закономірності та тенденції розвитку». 

Публікації: «Фейкові новини як нова форма пропаганди», Освіта та Наука, 2020;  «Мережа як місце існування людини», Міжнародна студентська наукова конференція «Динаміка, рух та розвиток сучасної науки» 2021. с.141-142.; «Фреймінг як основа постправди медіа», Конференція «Освіта і наука – 2021.;  «Кризові стани суспільства як умови формування ідентичності» // Міжвузівський науково-методичний семінар «Проблема ідентичності у ХХІ ст.», 15.09.2020 с. 20 - 21. 

 

 

 

 

  САБАДАШ Катерина Вадимівна, аспірантка ІІI-го року навчання. Тема дисертаційного дослідження: "Парадоксальна природа свідомості: традиція трансценденталізму в історії філософської думки".

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.     
https://orcid.org/ 
0000-0002-6178-4625   
https://doi.org/10.34017/1313-9703-2021-1(17)-2(18)-39-46 

Публікації: Статті: Сабадаш К.В. От становления к бытию. Благо как начало и граница познания. Опыт Платона. Перспективи. Соціально-політичний журнал. Випуск №3, 2020. Видавничий дім «Гельветика» — 2020. с. 10-16. http://perspektyvy.pdpu.od.ua/3_2020/2.pdf; Сабадаш К.В. «Вроджені ідеї» як потенційний прояв свідомості. Людинознавчі студії. Серія «Філософія». Випуск 42. Видавничий дім «Гельветика» — 2021. с. 214-229. http://filos.dspu.in.ua/index.php/filos/article/view/115; Сабадаш К.В. Як свідомість проявляється. Здатність людини до гіпотез. // Ідеї. Філософський журнал: міжнародне багатомовне теоретично-наукове застосування. - № 1(17) - 2 (18) червень-листопад, 2021. - С. 39-46.
Тези: Сабадаш Е.В. Историко-философское обоснование исследования проблемы кореляции «одиночества» и «свободы» сознания человека. Освіта та наука — 2018: матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету філософської освіти та науки (17-19 квітня 2018 року). Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. с. 29-31.; Реактуализация проблемы свободы. Освіта та наука — 2019: матеріали звітно-наукової конференції студентів факультету філософії та суспільствознавства (15-19 квітня 2019 року). Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. с. 32-35.; Сабадаш Е. В. Агрессия в противовес нравственности. Гуманізм. Людина. Комо грядеши? Матеріали ХХХ-х Міжнародних Людинознавчих філософських читань (постійнодіючий філософський семінар), (жовтень 2020 року). Дрогобич — 2020. http://dspu.edu.ua/sites/history/wp-content/uploads/2015/06/gumanizm.- lyudyna.-kamo-gryadeshy.-materialy-mizhnarodnoyi-konferenciyi.pdf; Сабадаш Е. Рациональные основания духовности. The Caucasus. Economic & Social Analysis Journal. Multidisciplinary journal. Refereed & Reviewed Journal. Volume 38. October - November 2020. с. 24-26. https://zenodo.org/record/4291875#.YL41CKj7RPZ; Sabadash K. Rational foundations of spirituality. Black Sea. Scientific Journal of
Academic Research. Applied Social Research & Behavioral Sciences. Refereed & Reviewed Journal. Volume 56. October - November 2020. c. 4-6.
https://zenodo.org/record/4291923#.YL402aj7RPa; Сабадаш Е. В. Понимание природы целого как всеобщее Благо. Рациональность или каузальность? Львівська фундація суспільних наук. Міжнародна науково-практична конференція. Історія, проблеми та необхідні умови становлення громадянського суспільства в Україні. 29-30 січня 2021 р. Львів — 2021. с. 34-37.

 

 

 

 ХОЛОША Тамара Олександрівна, аспірантка IV-го року навчання. Тема кандидатської дисертації: "Трагедія як концептуальна основа тематизації модерного українського простору у творчості Т.Шевченка".

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 
https://orcid.org/my-orcid 

Публікації: Холоша Т. Інтерпретація трагічного в ілюстраціях М.Микешина до творів Т.Шевченка /Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. № 42 (55). – К., Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2020. – С. 145 – 152.; .Холоша Т. Аксіологічний вимір феномену трагедії в українській літературі(на прикладі творчості Т.Шевченка та В.Крищенка) /ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід». Збірник тез. Тернопіль, 18 – 19 червня 2020 р. – Тернопіль, 2020. – С. 71 – 76.; Холоша Т. До питання віросповідання Тараса Шевченка /Київські філософські студії-2020. Матеріали Всеукраїнської наукової конференції з міжнародною участю (м. Київ, 19 травня 2020 р.): тези доповідей /за заг. ред. проф. Р.О.Додонова. – Київ, Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. – С. 439 – 442.; Холоша Т. Проблема національної ідентичності в посланні «І мертвим, і живим …» Тараса Шевченка /Науково-методичний семінар «Проблема ідентичності в ХХІ столітті». 15 жовтня 2020 р. Збірник наукових праць студентів, аспірантів та викладачів.– Київ, Національний університет біоресурсів і природокористування України, 2020.– С. 6 – 8.; Холоша Т. Феномен трагічного в творах Тараса Шевченка й Лесі Українки / Соціокомунікативний простір України: історія та сьогодення:зб. матеріалів IV Міжнародної очно-дистанційної наук.-практ. конф. до 150-річчя від Дня народження Лесі Українки. Київ, 25-26 лютого, 2021р. Київ: Міленіум, 2021. – С. 129 – 131.;  Холоша Т. Г. Сковорода і Т.Шевченко: проблема формування національної ідентичності /Науково-методичний семінар «У полоні спогадів: Україна у пошуках власної ідентичності» (в рамках програми МОН України Всеукраїнські сковородинські навчання «Пізнай себе»), 23 квітня 2021 р. – Київ, 2021. – С. 21 – 23.

Відзнаки: Почесна грамота Міністерства культури України за вагомий особистий внесок у розвиток музейної справи (2019); Грамота Всеукраїнського Бюро «Освіта для дорослих» та міжнародного Інституту ціложиттєвого навчання ЮНЕСКО за значний внесок у розвиток досліджень життя і творчості діячів науки, культури і освіти XVIII – XX ст.ст. (2020).

Місце роботи: Національний музей Тараса Шевченка, старший науковий співробітник.

Інше: Навчається на курсах польської мови при Польському Інституті у Києві. Брала участь у створенні шевченківських календарів за 2020 та 2021 рр. (у співпраці НМТШ та студії Марко). Учасниця Міжнародної зимової школи «СОЦІАЛЬНІ ВИМІРИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ» (17-22 січня 2022 р.):  https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/aspirant/74-doluchennia-zdobuvachiv-osvity-tretoho-rivnia-phd-do-mizhnarodnykh-proektiv 

 

   КОНОПЛІЧ Владислава Володимирівна, аспірантка ІV-го року навчання. Тема кандидатської дисертації: "Теоретичні аспекти парадигм істини в аналітичній філософії ( історико-філософський аналіз)". 

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. 

Наукові публікації: тези виступу на Щорічно-звітній конференції викладачів, аспірантів та докторантів: «Єдність навчання і наукових досліджень - головний принцип університету - 2021»; Конопліч В.В. Брехня як інтеракція, Філософія науки, техніки. Архітектури в гуманістичному вимірі. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м.Київ, 12-13 листопада 2021 року. Частина 1/ відп. За випуск І.В. Чорноморденко. – К.: КНУБА, 2021. 201 с. С. 120 -123. Режим доступу: http://socrates.vsau.org/repository/getfile.php/30346.pdf

Учасниця Міжнародної зимової школи «СОЦІАЛЬНІ ВИМІРИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ» (17-22 січня 2022 р.). Отримала сертифікат про міжнародне стажування (120 год): https://kf.ffs.npu.edu.ua/index.php/aspirant/74-doluchennia-zdobuvachiv-osvity-tretoho-rivnia-phd-do-mizhnarodnykh-proektiv